2015. október 26., hétfő

Hátizsák Balázsnak 3.0

Lassan a hobbimmá fog válni a hátizsákok készítése. Illetve a hátizsákokat hordó eszközöké. A legújabb ilyen darab a tiszaparti út alatt készült. Elég egyszerű, az elkészítéshez egy baltát és egy íves vésőt használtam. Ezúttal vastagabb fűzfaágakból dolgoztam. Levágtam négy kényelmesebb darabot, kettőt a függőleges, kettőt a vízszintes rudaknak szánva. Ez után megnéztem, nagyjából milyen szélesen kell majd rögzítenem a két függőleges ágat ahhoz, hogy ne törje a hátam. Úgy döntöttem, hogy a két rúd közti táv kicsit nagyobb lesz a derekamnál. Ez után a jelölt helyeken megvéstem a vízszintesnek szánt ágakat, majd hozzákötöztem a függőlegeseket. Hogy masszívabban tartson a szerkezet, a rudakat keresztirányban is összekötöztem egy vastagabb kenderzsinórral. És ez után már csak a vállszíj hiányzott. Azt a szokásos módon követtem el, kötélből. Az eddigieknél vastagabb kenderkötelet használtam, de komolyabb terhelésnél még ez is tört. Így fog még később bőr váll-lap kerülni a szíjakra.
A szerkezet a teszt során kiválónak bizonyult, nem nyeklett meg, lehetett bátran pakolni rá, minden létező oldalról felfüggeszteni bármit. Elégedett vagyok vele, ráadásul pillanatok alatt meg lehet csinálni és tényleg szinte semmi nem kell hozzá. Akár a vésést is lehet finom baltázással csinálni.

Így készült:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése